Największe wyzwania dla przedsiębiorców wg raportu Elavon

Z badań firmy Elavon wynika, że polscy biznesmeni są nastawieni optymistycznie do nadchodzącego, 2020 roku. Nie boją się go, choć wiedzą, że na drodze ich przedsiębiorstwa mogą pojawić się pewne komplikacje. Największym powodem do zmartwienia są wysokie koszty utrzymania firmy. Problematyczne okazuje się jednak także pozyskiwanie i utrzymanie przy sobie klientów. Jakie jeszcze wyzwania czekają na polskich właścicieli firm?

Raport z badania

Elavon, czyli jedna z większych firm na rynku zajmujących się sprzedażą i serwisem terminali płatniczych, przeprowadził ankietę wśród właścicieli małych oraz średnich przedsiębiorstw. Wykazało ono, że polscy przedsiębiorcy są odważni – niestraszne im zmiany i nie boją się tego, co przyniesie rok 2020. Okazuje się, że zadowolonych z rozwoju swoich firm jest aż:

  • 68% właścicieli średnich przedsiębiorstw,
  • 62% właścicieli małych przedsiębiorstw,
  • 54% właścicieli mikrofirm.

W dodatku aż 7 na 10 jest zadowolona z elastyczności swojej firmy. Najważniejsze jest jednak to, że aż 57% przedsiębiorców nie martwi się o przyszłość prowadzonego przez siebie biznesu. Uważają bowiem, że nie zagraża im brak płynności finansowej w najbliższym czasie.

Phongphan/bigstockphoto.com

 

Ilu było pesymistów?

Znajdą się jednak tacy, którzy nie są zadowoleni ze swoich osiągnięć i martwią się o to, jak ich biznes będzie wyglądał za kilka miesięcy. Jest to na szczęście zdecydowana mniejszość. Z rozwoju swoich firm jest niezadowolonych jedynie 5% ich właścicieli. Większa ilość, bo aż 33%, jest natomiast średnio usatysfakcjonowana tempem rozwoju swojego przedsiębiorstwa. Podobnie sprawa wygląda w przypadku płynności finansowej – jedynie 5% biznesmenów deklaruje jej brak, natomiast 38% uważa, że mogłoby być lepiej.

Największe obawy polskich przedsiębiorców

W roku 2020 właściciele biznesów boją się przede wszystkim, czy utrzymają przy sobie klientów. Aż 40% z nich uważa, że w prowadzeniu biznesu właśnie to jest największym wyzwaniem. Niemalże tyle samo, bo 39% ankietowanych, wskazało jako problem rosnące koszty utrzymania firmy. Natomiast 34% badanych uznało, że najbardziej problematyczne jest pozyskanie nowych kupujących i przekonanie ich do swojej firmy.

W czym jest potrzebna pomoc?

Właściciele uważają, że najbardziej wymagające wsparcia obszary to: pozyskiwanie zupełnie nowych klientów (aż 34%), przepływy środków finansowych (31%), rozwój e-handlu (31%) oraz akceptacja płatności (28%). Jeżeli w tych kwestiach udzielono by im realnej pomocy to wielu przedsiębiorcom byłoby o wiele łatwiej prowadzić biznes.

Badanie przeprowadzone przez firmę Elavon jest bardzo ważne i daje do myślenia. Choć potencjał rozwoju polskich firm jest spory to jednak potrzebują one z pewnością prawdziwego wsparcia. Nadchodzący, 2020 rok, z pewnością przyniesie wiele zmian. Pytanie tylko, czy będą to zmiany na lepsze. Mimo wszystko większość polskich przedsiębiorców patrzy w przyszłość z podniesioną głową. Może kluczem do odniesienia sukcesu jest zatem pozytywne nastawienie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.