Doradca podatkowy – kompetencje i zakres obowiązków

Doradca podatkowy – kompetencje i zakres obowiązków

Doradca podatkowy jest jednym z zawodów zaufania publicznego. Zawód ten został unormowany ustawą o doradztwie podatkowym z dnia 5 lipca 1996 roku, a w szczególności art. 2.1, który określa szczegółowo zakres obowiązków doradcy podatkowego. Warunkiem koniecznym do wykonywania zawodu doradcy podatkowego jest posiadanie odpowiednich kwalifikacji dających rękojmię wykonywania pracy w...

Czytaj całość

Jakie obowiązki ma biegły rewident?

Jakie obowiązki ma biegły rewident?

Biegły rewident, czyli inaczej audytor, jest osobą posiadającą uprawnienia do dokonywania ogólnie pojętej rewizji finansowej. W ramach swoich obowiązków, biegły rewident działa jako niezależny ekspert zajmujący się sporządzaniem raportów oraz wydawaniem opinii odnoście prowadzenia sprawozdań oraz rewizji finansowych. Sprawozdanie finansowe jest finalnym stadium działań...

Czytaj całość

Jaką umowę podpisać z księgowym?

Jaką umowę podpisać z księgowym?

Kiedy rezygnujemy z samodzielnego prowadzenia księgowości naszej firmy i decydujemy się na bezpieczniejszy wariant, czyli skorzystanie z zewnętrznej pomocy, musimy wiedzieć, jak zawrzeć umowę z profesjonalnym księgowym lub biurem rachunkowym. Podpisanie odpowiedniej umowy chroni interesy przedsiębiorcy oraz zapewnia adekwatny do ceny zakres usług. Jakie zatem klauzule powinna ona...

Czytaj całość

Kto odpowiada za błędy księgowego?

Kto odpowiada za błędy księgowego?

Czy zlecając prowadzenie swoich ksiąg rachunkowych biurom księgowym jesteś przekonany, że od tej pory odpowiedzialność za Twoje finanse leży po ich stronie. Nic bardziej mylnego – w przypadku pomyłki za wszystkie błędy w rozliczeniach podatku odpowiadać będziesz Ty. Obowiązki podatnika Zarówno ZUS, jak i Urząd Skarbowy wszelką odpowiedzialność za nieścisłości w...

Czytaj całość

Obowiązki biura rachunkowego

Obowiązki biura rachunkowego

Decydując się na korzystanie z usług biura rachunkowego, przedsiębiorca zyskuje nieco wolnego czasu oraz zrzuca balast, jakim jest prowadzenie księgowości własnej firmy. Na jaką pomoc może liczyć klient ze strony tej jednostki i na czym polegają obowiązki biura rachunkowego względem danej firmy? Biuro rachunkowe, z którego korzysta przedsiębiorca ma obowiązek odciążyć go z...

Czytaj całość

Księgowość firmy – z biurem czy na własną rękę?

Księgowość firmy – z biurem czy na własną rękę?

Zakładając własną działalność gospodarczą, musimy liczyć się z ponoszeniem odpowiedzialności za finanse naszej firmy, w tym głównie za odprowadzanie składek, wypłatę wynagrodzeń oraz opłacenie podatku. Dlatego też każdy przedsiębiorca musi zmierzyć się z decyzją dotyczącą wyboru księgowości firmy. Istnieją trzy opcje prowadzenia rachunkowości...

Czytaj całość